Bewonersbrief project Vauwerhof Schimmert
Datum: 28 februari 2024
Betreft: Werkzaamheden waterleiding(en)
Beste bewoner(s),
Binnenkort staan in uw straat werkzaamheden gepland. De firma A-Hak start in opdracht van WML met het vernieuwen van de waterleidingen. In de buurt van uw woning gaan die ongeveer 5 werkdagen duren. Hieronder meer informatie over de werkzaamheden.
Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan uit twee verschillende delen; het aanleggen van een nieuwe hoofdleiding en het (gedeeltelijk) vernieuwen van de waterleiding naar uw huis, ook wel huisaansluiting genoemd. In beide gevallen bestaan de werkzaamheden vooral uit graven, vervangen van leidingen en herstellen van de bestrating en/of aanplanting.
Afspraak huisaansluiting
Wanneer we de huisaansluiting gaan vervangen, dan hebben we toegang tot uw woning nodig. Om deze werkzaamheden te kunnen uitvoeren, dient iemand thuis te zijn. Daarom nemen de monteurs, die in onze opdracht de werkzaamheden uitvoeren, contact met u op om een afspraak te maken. Dan weet u precies wanneer uw huisaansluiting aan de beurt is en kunt u uw planning hierop afstemmen.
Beperken van de overlast
Tijdens de werkzaamheden blijft de toegang tot uw woning gegarandeerd. Wij streven ernaar de sleuven zo snel mogelijk te dichten en de bestrating te herstellen. Indien uw auto in een garage, op een oprit of parkeerstrook staat, adviseren wij u de auto voor 07.30 uur te verplaatsen. Bovenstaande geldt uiteraard alleen in de buurt van de werkstrook.
Beperken van de overlast
Tijdens de werkzaamheden blijft de toegang tot uw woning gegarandeerd. Wij streven ernaar de sleuven zo snel mogelijk te dichten en de bestrating te herstellen. Indien uw auto in een garage, op een oprit of parkeerstrook staat, adviseren wij u de auto voor 07.30 uur te verplaatsen. Bovenstaande geldt uiteraard alleen in de buurt van de werkstrook.
Advies bij troebel water
Het is mogelijk dat de waterlevering tijdelijk wordt onderbroken. Wij informeren u hierover tijdig, mits zich onvoorziene omstandigheden voordoen. Het drinkwater kan tijdens en na de werkzaamheden tijdelijk troebel zijn. Dit water is geschikt voor consumptie. Het advies is om uw kraan te laten lopen totdat het water weer helder is. Gedurende deze periode raden wij aan om de apparaten, zoals de (af)wasmachine, niet te gebruiken.
WML info-service
Op de website waterstoring.nl staan alle actuele storingen en werkzaamheden vermeld. Als er iets wijzigt in de situatie wordt dit op deze pagina vermeld. Om op de hoogte te blijven, kunt u zich ook aanmelden voor updates. Dit kunt u doen door uw mobiele telefoonnummer of emailadres achter te laten in het informatiescherm van het desbetreffende item. U krijgt van ons bericht als er iets verandert.
Animatie 'Waterleiding vervangen. Hoe doen we dat?'
Via deze animatie willen we u informeren waarom en hoe we saneren. Uw vragen worden hierin wellicht beantwoord. Eventuele acties voor u hebben we op een rijtje gezet. U kunt het filmpje bekijken door de QR-code te scannen of via wml.nl/nieuwewaterleiding.
Contact
Heeft u naar aanleiding van deze brief en/of de animatie nog vragen, neemt u dan via onze afdeling Klantenservice contact met mij op: 043 - 309 09 09.
Met vriendelijke groet,
WML
Alex Eijdems
Opzichter Hoofd en Aansluitleidingen